Który Chip CR wybrać ? CR1 ,CR2, CR3, CR4 czy CR5 ?
Chip "CR1"


Chip "CR1" to pierwsza wersja wypuszczona przez naszą firmę na rynek europejski w roku 2005 - był to chip wyprzedzający o kilka kroków

konkurencję - cena urządzenia  też była dużo wyższa - chipkosztował  ponad 400zł , z czasem nieuczciwe konkurencyjne firmy podkradły naszą
technologię która niestety nie została odpowiednio zabezpieczona i zaczęto produkować podróbki w ładniejszych obudowach na przykład
aluminiowych z ładniejszą naklejką, niestety w środku jest układ kiepskiej jakości gdyż ciężko jest w danym przedziale cenowym zrobić dobrej
jakości układ elektryczny a do tego ładną obudowę, kolorowe pudełko z grubego kartonu itd. - gdyż generuje to duże koszty,
konkurencja postawiła na obudowę i pudełko a my na jakość układu elektrycznego który jest sercem chipa.

Chip na obudowie ma wbudowaną regulację mocy za pomocą „śruby” oraz diodę sygnalizującą działanie urządzenia która informuje  nas
co w danej chwili dzieje się z urządzeniem - w jakim jest trybie - dioda może migać na czerwono, pomarańczowo, zielono lub palić
się na stałe - gdy dioda po zamontowaniu miga na czerwono wiemy że prawidłowo podłączyliśmy urządzenie.

Głównym układem elektrycznym w chipie jest jednostka sterująca EPROM - jest to układ scalony jednorazowego zapisu - oznacza to
że podczas produkcji chipa w naszej fabryce (w Warszawie) zapisywana jest na EPROMie przygotowana przez naszego programistę
nowa mapa i nie można już jej zmienić - jest to plik jednorazowego zapisu.


Mapa pisana jest pod grupę aut z podobnym silnikiem na przykład do Renault Laguna z silnikiem 1.9 DCI jest jedna mapa nie ważne
czy ma 100 , 120 czy 150 km - regulację pomiędzy tymi modelami wykonujemy już za pomocą wcześniej opisanej „śruby” kręcąc
w lewą bądź prawą stronę - opisane jest to dokładnie w naszej instrukcji dołączonej do każdego urządzenia.

Procesor zamontowany w chipie jest modelem który był najciekawszą propozycją na rok 2005.


Chip "CR 2"

Chip "CR2" wyprodukowany został w 2011 roku - ma całkowicie inną budowę układu elektrycznego choć z zewnątrz wygląda bardzo podobnie.
Tak samo całość położona jest na płytce drukowanej w technologii SMD jak w poprzedniku ale podzespoły diametralnie różnią się od siebie.
Chip CR2 posiada Procesor kilkukrotnie bardzie wydajny od chipa CR1 - procesor ten jest szybszy i ma lepsze chłodzenie,
dzięki temu szybciej przelicza podany sygnał który po zmianie wysyła dalej do komputera ECU.
Chip CR2 jako nowość posiada wbudowaną pamięć FLASH (jest to cos w rodzaju dysku twardego w komputerze).
W połączeniu wydajnego procesora z pamięcią flash mogliśmy stworzyć układ z możliwością wielokrotnego zapisu, usuwania i
dopisywania nowych kombinacji - dzięki temu do każdego modelu silnikowego mapa jest już inna, bardziej wydajna.

Na przykład w modelu CR1 taka sama mapa była do Renault Laguna 1.9 DCI 100, 120, 150km a w modelu CR2 do
silnika 1.9 DCI 100km jest inna mapa i do modelu 120 czy 150km też jest inna mapa.Dzięki temu rozwiązaniu w każdym aucie
chipa dopasujemy dokładniej a wzrost mocy i momentu obrotowego będzie dzięki temu lepszy.
W chipie CR1 nie mogliśmy dać ustawienia takiego jakie było by najlepsze dla silnika 150km gdy mamy 100 konny silnik

gdyż wyskoczył by błąd przeładowania wtrysku - musieliśmy w chipie CR1 te wyniki wyrównać na stały poziom
żeby pasowały zarówno do 100konnego motoru jak i 150 konnego - przez to zostały one troche obniżone.
Następną kwestią jest regulacja która nie odbywa się już za pomocą śruby - regulacji dokonujemy na komputerach
w biurze po złożeniu zamówienia przez klienta i po wysłuchaniu wskazówek co zmienić w samochodzie.

Mamy bardzo wiele kombinacji - możemy na przykład bardziej podnieć niskie obroty a mniej moc na wysokich obrotach,

możemy wszystko zostawić tak jak jest a wyeliminować tylko turbo dziurę - możemy zmienić nieznacznie moc o około 10%
a bardzie zająć się zmniejszeniem spalania np. o 1.5litra na 100km, możemy bardziej podnieć wolne obroty lub podać
większą dawkę na rozruch jeśli auto kiepsko pali, możemy także całą moc podnieść na maksimum w bezpiecznej granicy

żeby auto było bardzo dynamiczne, napiszemy taką mapę i wgramy ją na chip jaką zażyczy sobie klient.
Mapę tą możemy do woli zmieniać i modyfikować aż ustawimy idealnie pod nasze wymagania i możliwości naszego samochodu.


Chip "Zestaw - CR3"



Chip "CR3" to taki sam chip jak CR2 jednakże  w komplecie dostajemy płytę CD z oprogramowaniem "Control 2.0"

w modelach kupionych od 01.01.2013 program zaktualizowany do wersjin"Control 2.1" oraz sterowniki, wysokiej jakości
programator podłączany do komputera za pomocą portu USB oraz około siedmiu kompletów przewodów - każdy z innymi
wtyczkami abyśmy samodzielnie mogli zmieniać ustawienia na chipie, dopasowując je do własnych potrzeb - można na czas

dłuższej jazdy w trasie ustawić chip aby spalanie spadło bardziej np o 1.5l/100km a moc wzrosła nieznacznie lub została seryjna
a potem na czas jazdy po mieście maksymalnie podnieść moc oraz wiele innych kombinacji.
Mając programator i komplet wtyczek możemy zaprogramować chip do każdego innego auta - zobaczyć jak chip doskonale będzie
działał w samochodzie naszego znajomego czy innym aucie - jest to fajne rozwiązanie gdyż po sprzedaży auta możemy
chip zaprogramować i przełożyć do nowego nabytku.


Chip "CR4"



Chip "CR4" to najnowsze urządzenie firmy ProRacing X. Wychodząc na przeciw oczekiwaniam naszych klientów zaprojektowaliśmy
i napisaliśmy nowe mapy do chipa oraz dołożyliśmu PILOT o którym tak często wspominali klienci.
Zasadnicza różnica chipa CR4 od CR2 czy CR1 to pilot zdalnego sterowania. Jednakże od czasu wyprodukowania chipa CR2 powstało dużo nowych aut w których na chipach zarówno CR1 jak i CR2 wyskakiwały błędy np za niskie ciśnienie na szynie, lub samochód od razu wyrzucał błąd silnika - pomimo że zwykle auto chodziło prawidłowo na desce rozdzielczej widzieliśmy świecącą się kontrolkę - przez którą samochód informował nas że dzieje sie coś nie przewidzianego przez producenta auta jako normalne, lub sugerował żeby jechać do serwisu. Takie sytuacje zdarzały się bardzo żadko ale jednak fakt że może takie coś wystąpić mobilizował nas do stworzenia chipa niezawodnego,działającego w każdym samochodzie przy każdych warunkach panujących w silniku diesla.

Chip CR4 został inaczej zaprogramowany, program został napisany indywidualnie całkowicie od nowa przez programistę firmy ProRacing.
W chipie CR4 skala programowania została zwiększona dwukrotnie przez co jesteśmy w stanie dokonać dokładniejszej regulacji niż w
poprzednich urządzeniach, oraz ustawić dużo większą moc lub bardziej obniżyć spalanie.
Chip "CR4" dodaje mocy od 30 do ponad  50KM - wzrost mocy zależy od pojemności silnika oraz mocy wyjściowej auta.
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom  możemy zaprogramować na przykład: bardzo dużą moc i włączać chip pilotem gdy chcemy
wyprzedzać czy się pościągać. Nie moglibyśmy takich mocnych ustawień zaprogramować na chipie bez pilota montowanym na stałe gdyż powodowało by to przegrzewanie się np. turbosprężarki czy innych podzespołów przy długotrwałej jeździe z tak dużą mocą.
Możemy też ustawić na chipie tylko zmniejszenie spalania i gdy na przykład jedziemy po autostradzie ze stałą prędkością włączamy
chip i spada nam spalanie minimalnym kosztem mocy której i tak nie używamy gdy jesteśmy już rozpędzeni a możemy wtedy zaoszczędzić nawet ponad 2l/100km przy odpowiednim stylu jazdy a gdy chcemy wyprzedzać lub robić inne manewry wystarczy nacisnąć guzik i wyłączamy chip.
Chip z pilotem możemy też zastosować w autach w których do tej pory nie działały inne urządzenia, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom
technicznym oraz mapie napisanej na najnowszym oprogramowaniu.

Chip zawsze wyłącza się gdy gasimy samochód więc przy ponownym rozruchu nie będzie działał dopóki nie naciśniemy guzika na pilocie
- dzięki temu chip włączamy dopiero gdy auto jest już dobrze rozgrzane i gotowe do sportowej jazdy, daje nam to gwarancję że nie zniszczymy silnika i będziemy cieszyć się wiele lat bezawaryjnością naszego samochodu - możliwości takiej brakuje w  urządzeniach bez pilota w których jest zainstalowane opóźnienie startu - czyli chip włączy się dopiero po kilkudziesięciu sekundach po odpaleniu samochodu, gdy jest już smarowanie i auto równo pracuje.

Po zainstalowaniu chipa "CR4" nasz samochód osiąga większą prędkość maksymalną, zyskuje lepsze przyspieszenie, większą
dynamikę , lepiej reaguje na pedał gazu.
Chip programowany jest indywidualnie pod dany samochód czy wymagania klienta co daje nam idealnie dopasowane
urządzenie or
az zadowolenie właścicela samochodu.


Chip "Zestaw - CR5"




Chip "CR5" to taki sam chip jak CR4 jednakże w komplecie dostajemy płytę CD z oprogramowaniem i sterownikami,
wysokiej jakości programator podłączany do komputera za pomocą portu USB oraz około siedmiu kompletów przewodów
- każdy z innymi wtyczkami abyśmy samodzielnie mogli zmieniać ustawienia na chipie, dopasowując je do własnych potrzeb.
Można na czas dłuższej jazdy w trasie     ustawić chip aby spalanie spadło nawet ponad  2l/100km a moc wzrosła nieznacznie
lub została seryjna a potem na czas jazdy po mieście maksymalnie podnieść moc oraz wiele innych kombinacji.
Mając programator i komplet wtyczek możemy zaprogramować chip do każdego innego auta - zobaczyć jak chip doskonale
będzie działał w samochodzie naszego znajomego czy innym aucie - jest to fajne rozwiązanie gdyż po sprzedaży auta możemy
chip zaprogramować i przełożyć do nowego nabytku.
W komplecie z Chipem "CR5" dostajemy nową zaktualizowaną bazę danych oraz nowo napisany program "Control 3.0"